Bezprzewodowe połączenie z Internetem to już standard we wszystkich laptopach. Możliwość korzystania z sieci Wi-Fi przekłada się na wysoki komfort pracy, jednak zdarzają się sytuacje, w których coś zawodzi, a komputer nie może połączyć się z naszą lokalną siecią. Co robić w takiej sytuacji? Rozwiązanie tego problemu może okazać się bardzo proste.
Brak połączenia z Internetem to częsty problem. W pierwszej chwili, wielu użytkowników podejrzewa poważną awarię, zwłaszcza jeżeli pozostałe urządzenia (np. smartfony lub tablety) łączą się z naszą domową siecią bez najmniejszego problemu. Nie należy jednak wpadać w panikę, bo najczęściej okazuje się, że przyczyna braku połączenia laptopa z Wi-Fi jest błaha. Zanim zdecydujesz się oddać komputer do serwisu, wykonaj poniższe kroki.
Upewnij się, że karta sieciowa jest włączona
W wielu przypadkach, brak połączenia nie jest spowodowany żadną usterką. Zwykle okazuje się, że użytkownik po prostu zapomniał o włączeniu karty sieciowej. Jak to zrobić? Spieszymy z wyjaśnieniem.
Wiele laptopów starszej generacji ma na obudowie suwak służący aktywowaniu łączności bezprzewodowej. Aby połączyć się z Wi-Fi, wystarczy przesunąć go z pozycji off na on. Obecnie, producenci komputerów coraz częściej odchodzą od takiego rozwiązania. Jeżeli twój laptop nie został wyposażony w fizyczny włącznik sieci bezprzewodowej, możesz ją aktywować za pomocą odpowiedniej kombinacji klawiszy. O jakiej kombinacji mowa? To zależy od producenta. Najczęściej trzeba wybrać kombinację Fn + F (1-12).
W komputerach z systemem Windows, kartę sieciową aktywujesz także z poziomu paska zadań. Po jego prawej stronie, gdzieś obok zegarka, znajdziesz ikonę przedstawiającą glob. Kliknij ją a potem zrób to samo z przyciskiem Sieć Wi-Fi. Gdy komputer nawiąże połączenie z Internetem, w miejscu globu pojawi się symbol sieci bezprzewodowej, czyli kropka z rozchodzącą się falą.
Upewnij się, że karta sieciowa jest aktywna
Jeżeli to nie pomogło, przyczyną problemów może być nieaktywna karta sieciowa. Aby to zmienić, należy otworzyć Menedżer urządzeń. W tym celu, klikamy ikonę paska Start prawym przyciskiem myszy i wybieramy sekcję Menedżer urządzeń. Alternatywnie, możemy wybrać kombinację klawiszy Windows (flaga) + R. Wywoła to okno z polem tekstowym, w które należy wpisać devmgmt.msc. Po zatwierdzeniu polecenia klawiszem Enter, otworzy się Menedżer urządzeń. Rozwijamy sekcję Karty sieciowe. Najprawdopodobniej będą zainstalowane przynajmniej dwa urządzenia – odpowiedzialne za połączenie przewodowe i bezprzewodowe. Jeżeli to drugie jest nieaktywne, klikamy je prawym przyciskiem myszy i wybieramy polecenie Włącz urządzenie.
Dzięki za pomóc!